מוות פתאומי של כלב

ניווט מהיר

מוות פתאומי של כלב הוא בוודאי מצב לא נעים. במקרים רבים, זהו מצב שבו נתקלים לראשונה ולא יודעים כיצד להתמודד איתו. אז מה ניתן לעשות בנידון?

מוות פתאומי של כלב – להיערך מראש

אנשים ומשפחות רבים מגדלים כלבים – זהו בעל חיים נפלא, עם יתרונות רבים לבחירה דווקא בו. אם הכלב חולה לאורך זמן, ישנה שהות מספקת להיערך להשלכות העתידיות. אך במצבי מוות פתאומי של כלב, עשויים להידרש למציאת פתרון לכך, באופן המהיר ביותר. לכן, מוטב להיערך לכך מראש, גם אם המחשבה על כך שגור הכלבים החמוד שלכם ילך לעולמו בעתיד הלא רחוק איננה מלבבת במיוחד. יש כמה וכמה אפשרויות לכך, כאשר הבולטת ביותר מהן היא כמובן קבורת כלב. אך היא אינה היחידה.

האם כדאי לטפל לבד?

ראשית, לגבי השאלה מה עושים עם כלב מת לאחר מוות פתאומי של כלב, חשוב לציין שלרוב לא ניתן לפתור זאת לבד. ככלל, זהו נושא שמכוסה היטב בחוקים ותקנות שונות. משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד להגנת הסביבה, הרשות המקומית והמועצה המקומית – כולם עשויים להיות בעלי תקנות והנחיות שקשורות לכך באזור מגוריכם. החוק אינו מתיר קבורה בשטחים פתוחים, שאינם שטחים שנועדו במיוחד לכך וקיבלו היתר במיוחד למטרה זו. גם אם מדובר בשטח פרטי שלכם, כגון גינה. כמו כן, לרוב מדובר פגר לא קטן במיוחד. כך שברוב המקרי מוות של כלב, בהחלט דרוש סיוע ממקצוענים שעוסקים בנושא זה.

מדוע הרשויות אינן מתירות קבורה עצמאית בעקבות מוות פתאומי של כלב, לפי שיקול דעת הבעלים? הסיבות לכך רבות ובולטות בהן במיוחד הסיבות הבאות:

  • סיכון לזיהום מי תהום – פגרי בעלי חיים, בעיקר כאלה אשר נגועים במחלות שונות, עלולים לזהם בהדרגה את מי התהום.
  • סיכון להוצאת הפגרים מהאדמה – בעלי חיים שונים חופרים באדמה ומוציאים פגרים שנקברו באופן שטחי ולא מסודר.
  • סיכון להעברת מחלות – אותם בעלי חיים שחופרים או מוצאים פגר על פני השטח, גם עלולים להידבק במקור לפטירת הכלב. למשל, מוות פתאומי של כלב עשוי לנבוע בין השאר ממחלה או הרעלה.
  • סיבות אסתטיות – פגרי בעלי חיים גלויים או כאלה שנחפרו ממקום קבורתם על ידי חיות אחרות, בוודאי שלא תורמים הרבה לאזור הטבע בו שמים אותם. מבחינת מראה, ריח וכדומה – זו לא בדיוק תרומה חיובית לארץ ישראל היפה.

מוות פתאומי של כלב

מוות פתאומי של כלב – האפשרויות שעומדות בפניכם

אז איך מתמודדים עם מוות של כלב? אלה הנקודות המעשיות העיקריות שחשוב שתדעו:

  • פינוי פגר – ישנם נותני שירותים שונים בתחום זה, אשר אוספים במהירות פגרי בעלי חיים, כולל חיות בית.
  • קבורה – סביר להניח, שבאזור מגוריכם יש בית קברות לכלבים. זאת, למרות שבסך הכל הם אינם נפוצים מאוד. וודאי שלא כמו היקף בתי הקברות לבני אדם.
  • שריפה – כמו אצל בני אדם, גם לגבי בעלי חיים וחיות בית ישנה האפשרות לשריפת הפגר לאחר מוות פתאומי של כלב. אפשרות זו היא השכיחה ביותר, וכיום קיים מתקן אחד בארץ, אשר ממוקם בחיפה, ובו ניתן לבצע שריפה. אופציה זו נחשבת בתור ברירת מחדל מפני שהמשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות דורשים פינוי למתקן כילוי.

בשורה התחתונה, מוות פתאומי של כלב איננו מצב נעים. לא מבחינת הטיפול בפגר, מבחינת השאלה איפה קוברים כלב, ולא מבחינת ההתמודדות האישית שלכם ושל ילדיכם שנקשרתם אל חיית המחמד לאורך השנים. אך בהחלט ניתן להתמודד עם מצב זה ביעילות. לשם כך, אחד הדברים הפשוטים והחשובים שכדאי לעשות, הוא להיערך מראש עם פרטי נותני השירות המתאימים באזורכם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
מוות פתאומי של כלב
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
פופולרי באתר
Call Now Button דילוג לתוכן